onsdag 1 maj 2013

Mål?

Som en del i min mentala träning inför tisdagen funderar jag över vad som är mitt mål med provet. Är det att kamma hem ett förstapris? Egentligen inte - även om jag hemskt gärna skulle vilja kunna ringa uppfödaren och vara överlycklig över att äntligen startat och att det gått bra. Egentligen är mitt mål bara att göra det. Ha provat. Tagit mig igenom och insett att jag inte dog. Veta hur det känns och förbereda mig för nästa. Lite som första rutan på ett WT, det kan gå som det går, det är där man testar av dagsformen. Pris är egentligen oviktigt, för det är ju knappast så att vi känner oss redo för ÖKL (momentmässigt jo, hålla-ihop-mässigt nej). Att analysera de här tankarna hjälper mig faktiskt, och nervositeten börjar avta något (men fråga mig igen på tisdag hehe..). Sen måste jag ju säga att träningens framsteg också hjälper till att lugna mig (lite som Stenmark menar, ju mer jag tränar desto mer tur kommer jag ha) även om jag vet att vad som helst kan hända med en vessla i kopplet! 

Idag fortsätter vi vår träning tillsammans med två andra hundar, blir bra med lite störningar. Har dock ingen bra plan ännu så det måste jag tänka lite på. Efter det är jag funkis på ehdk, skönt att solen skiner idag, hade inte haft lust att stå i väder som det var igår, störthagel. 

Inga kommentarer: