lördag 18 maj 2013

Vilket minne (eller vad är det för fel på min hund?)


Härliga vår! Att jobba hela dagarna gör inte så mycket så här års när det är ljust långt in på kvällen. Då hinner jag även med lite hundträning de dagar jag kommer hem från Stockholm (på vintern somnar jag nästan direkt när jag kommer hem). I måndags promenerade vi upp till klubben och då var det kurs i agility på ena planen, vi tränade lite på den andra innan vi traskade hem igen. I torsdags gick vi dit igen och körde 2 min x alla positioner i honnören (dötrist!) och på vägen hem skulle Nässla prompt in på agilityplan, de hade ju så kul där i måndags! Hon själv har ju aldrig provat det så att de andra hade kul där inne gjorde verkligen intryck för när jag släppte in henne spände hon verkligen upp sig i den stilen som om man är på väg att kasta en boll.. Knashund. 

På vägen hem var hon givetvis tvungen att lägga sig på samma gräsplätt som alltid.. 




2 kommentarer:

Ann-Sofie sa...

Jag tror eller är faktiskt säker på att hundar lär av att titta på varann o speciellt blir det extra intressant om de andra ser ut att hariktigt skoj eller få fantastiska belöningar. Madonna lärde sig t ex springa till rutan o ställa sig mitt i BARA genom att ligga o titta på när Eddie tränade, var ett riktigt OAOOO moment för mig när hon fick testa första gången. Körde färdigt klass II moment klockrent utan att ha tränat nåt alls själv innan, bara tittat på. Coolt faktiskt ;-)

Linn sa...

Det tror jag också, har varit med om en del småsaker där det känns uppenbart att hundar lärt av varandra, men dina fall var ju helt extrema :)