onsdag 8 maj 2013

Mål

Kikade lite på provkalendern vad gäller b-prov och det kryllar ju verkligen inte av dem! Jag vet att flatklubben ska ordna ett särskilt jaktprov i sommar, känns som det är det man kan sikta på just nu om man vill resa landet runt, vilket inte känns aktuellt just nu. Jag ska dock fortsätta min träning bäst jag kan, att lägga av med Nässla och börja när vi väl hittar något är inget för oss. Vi börjar faktiskt redan om några timmar då vi ska gå på "prov" hos uppfödaren :)

På söndagen är det viltspår och där har jag inga förväntningar, hon kan funka jättebra likväl som det kan bli helt tokigt. Det gör inte så mycket hur det går heller, hon brukar ju ha kul iaf ;-) Men när man ska slå på storslam skulle det ju vara kul att det inte blev två nollor på en vecka.. 

Sen börjar rallysäsongen och där har vi att ligga i.. Ska ställa upp en bana i morgon eller på fredag och komma igång lite nu när vi är lediga några dagar. Ska se var våra brister ligger (förutom honnören, den är jag väl medveten om) och träna på ordentligt, om vi ska ha en chans till att få godkända resultat. 

Målet jag tänkt på är att vi ska starta i Lkl 2 på flatfestivalen. Eftersom man ska göra saker ordentligt så måste jag dock få två förstapris i klass ett först, men med tanke på att det kryllar av tävlingar så borde det inte vara några större problem att hitta några. Men det är ju bra om vi åtminstone får några veckor på oss innan festivalen att träna på de nya momenten eftersom jag lovat mig själv att inte börja med de nya momenten innan vi är klara (inte för att jag inte klarar av att träna fler saker samtidigt, utan för att jag ska motivera mig till att ens starta fler gånger i ettan). Det ska nog gå bra :)

Och till flatfestivalen blir det också premiär för WT i elitklass så låååååånga och svåra dirigeringar ska vi börja träna på nu. 

Ja det var väl allt!

1 kommentar:

Jens sa...

Skönt att se att du har litet att pyssla med;)