söndag 26 maj 2013

Att inte längre plugga

Det finns vissa fördelar med att plugga. En är det faktum att man anstränger sig ungefär 10 timmar i veckan (om man inte skriver c-uppsats i psykologi). En stor nackdel är dock att all läsning hamnar på hyllan. Det går inte att slappna av med en bra roman, man är liksom less på böcker av alla dess slag när man är inne i det. Känner inte någon som behållit läslusten under studietiden! 

Men nu har det gått snart ett halvår sedan skolan tog slut (om vi ignorerar det faktum att jag har en helvetestenta kvar som jag lyckats förtränga vid två tentatillfällen..) och jag har börjat hitta lusten till att läsa igen! Hela tre beställningar har skett från Adlibris och nyss skickade jag efter några pocketböcker och en ny hundbok som jag verkligen ser fram emot att få läsa! Håller dock på med en annan nu som ska få en recension för den är verkligen bra, ska bara läsa klart den först. 

Jag älskar att läsa!

Inga kommentarer: