onsdag 30 maj 2012

En ICKE-allergivänlig hund..

Ja det är Nässla det.. Slänger Lägger sig ner på varje gräsplätt under promenaden och rullar, inte speciellt trevligt så här i gräsklippartider kombinerat med allt gult pollen.. Hon ser ut som en gul hund med gröna slingor om man säger så, och av någon anledning vägrar hon att skaka av sig. Tror inte man ska chansa på en Nässelsoppa om man har allergi mot gräs, pollen, damm eller päls. Eller mot någon som tycker kissrundan på normala fem minuter gott kan utökas till en halvtimmas chill i diverse liggandes positioner istället..

På tal om något helt annat har jag idag skrivit på mina anställningspapper och vet nu hur jag ska jobba, skönt! Två heldagar i veckan åker jag till Stockholm och jobbar, en halv dag i veckan jobbar jag hemifrån, till att börja med. Kanoners!

Inga kommentarer: