fredag 2 december 2011

Studselistuds!

Idag hade jag med mig en alldeles övertaggad hund till rallyn. Som tur var så var det bara jag och Zandra och jag kunde slappna av mer (och detta utan att det blev någon katastrof). Körde tre varv på banan, den första gången bokstavligen studsade hon vid varje moment, jag vet inte ens om tassarna var i backen när hon gick från sitt till stå i "sitt, stå".. Dock ganska underhållande måste jag säga..

Nästa omgång var ungefär detsamma, dock var hon så taggad att vi fick traggla lite vid vissa skyltar. Insåg att det nog berodde på att jag hade belöning med mig som hon var helt bananas. Till tredje gången lämnade jag godiset vid ryggsäcken och då var hon lugnare MEN helt fokuserad på väskan istället.. Suck. Nu blev det ingen mer omgång då det var svinkallt, men nästa gång ska jag gömma godiset i väskan en stund innan så hon inte har det i minnet så där, för det hjälpte ju ingenting direkt. Kanske vi ses en dag i veckan och tränar och då ska jag även våga mig på 8ans frestelse när det bara är vi två, men först måste jag leta upp lite hönsnät eller något annat lämpligt att hindra hunden från att ta för sig på egen tass.

I morrn blir det AdventDogConferens, det blir en lång dag men jag hoppas på lärorik. Har inte gått någon fördjupningsutbildning på länge (om vi bortser från 2,5 år på högskolan) så det ska bli skoj! Nu bakar jag ostpaj till lunch, snålorvar Linn vill icke betala närmare en hundring för lunch ;-) Nä, de pengarna ska givetvis sparas till nästa helgs Stora Stockholm! Nu borde man kunna ha nedräkning, eller?!

Inga kommentarer: