lördag 24 december 2011

Nu har jag bestämt mig!

Eftersom jag absolut inte tillhör kategorin människa som stressar på julafton utan snarare tvärtom inte har något alls att göra (eftersom husse inte behagat kliva upp ännu) så gick jag upp och läste lite Charmören och Apportören. Blev inspirerad till att kolla in tävlingskalendern ordentligt på 2012´s alla tilltänkta grenar för mig och Soppan. Detta är planen för första delen av året (förutsatt att vi håller oss friska):

Rally
Jag tänkte mig 4 tävlingar i fortsättningsklass, det borde vi klara av det på (om de inte jävlas och har 8ans frestelse med på varje tävling). Om inte finns det några till efter (eller mellan de datum jag bestämt) som går att anmäla till eftersom man märker att det går dåligt. Jag tänkte iallafall bli klar på "vårterminen" så kan vi köra vidare på avancerad till sensommaren/hösten. Jag vill dessutom inte åka hur långt som helst utan försöker hålla mig inom tio mil från Eskilstuna.
  • 22 april, Heby
  • 12 maj Apollogruppen
  • 13 maj EHDK (hemmaplan, yeay)
  • 6 juni Sala
Viltspår
SSRK Östra anordnar som vanligt ett vårprov som vi tänker vara med på. Tycker det är roligare med fasta prov när det är lite andra hundar på plats, prisutdelning och sånt. Plus att jag tränar mer när jag har ett fast datum långt fram, att bara träna tills jag är klar och sedan boka sker inte med mig tyvärr.. Datum för detta är 5-6 maj.

Jakt B-Prov
Nu vet vi ju inte om vi blir klara för det men skit samma, vi provar att anmäla och det får gå som det går. Enligt tävlingskalendern kommer det att anordnas två prov den 28-29 april i min närhet, jag bestämmer mig sen för vilken jag kommer anmäla mig till.

WT
Working test kommer vi att anmäla oss till samtliga som är i närheten av oss och där datum passar. De datum som finns upplagda nu är 15 april på Lidingö vilket jag troligtvis kommer anmäla oss på (visa SSRK) och sedan finns det ett på Tullgarns slott (Agria Cup) 25-27 maj, men det verkar för utdraget för oss, så den är jag tveksam till men under bevakning. Sen väntar vi på att flatklubben ska lägga in något som vi kan vara med på. Toppen provträning tycker jag.

När det kommer till kurser är det en dagskurs i fotgående för Prima Vovve inplanerad och så anmälde jag mig också till Eva Bodfälts föreläsning i Attityd på tävling. Väntar med stora förhoppningar på att Eva Thorén kommer att anordna något internat som passar oss också!

Så, nu är husse vaken och vi ska väl fira lite jul ;)

1 kommentar:

Zandra, Lova & Lystra sa...

Haha, man slutar inte tänka hund bara för att det är jul inte! ; )

Jag hoppas också på Eva thoren, och kanske en till rallykurs : D

Hoppas tassen blir bra snart så vi kan ses och träna. God fortsättning till er.