onsdag 14 december 2011

Gaaaaah!!

Jag kan ju börja med att varna för att mitt språk i detta inlägg inte är särskilt pedagogiskt, mest fyllt av känslor.
Inte nog med att Nässlas sår retat upp mig idag, tittade var mitt paket från foderbilen höll hus när jag fick se att paketet har skickats tillbaka till avsändaren för att min portkod inte stod. Alltså, allvarligt talat men vilka förbannade idioter!? Nu syftar jag inte på foderbilen, de skickade ordern som de skulle, men posten. Foderbilen har ett så smidigt system att när man lägger en order kan man ta samma som förra gången vilket gör att inget behöver skrivas i och jag får allt på samma sätt som sist. Jag har beställt mat därifrån ungefär varannan månad senaste året och det har på varje paket sett likadant ut. Dvs min adress står där, under står min portkod och under det mitt telefonnummer. En gång för länge sen ringde postmannen för han hittade inte min portkod på adresslappen (det står förkortat PK, oerhört avancerat) men annars har det kommit till dörren utan problem. MEN, nu tittar jag på loggen på nätet där det står att paketet har returnerats eftersom de inte har min portkod och inte heller kunnat få kontakt med mig. Ingen ringde mig igår under den tid som står angiven. Min portkod står dessutom på paketet. Inte nog med att de inte kommer in, det kan jag köpa, men de kunde väl åtminstone skickat en avi så kunde jag hämtat det själv??! Men nejdå, tillbaka ska det. Fan va arg jag blir! Posthelvete.

Tillägg: Har nu tittat på foderbilens kundtjänstsida där de meddelar att om paketet skickas tillbaka kommer de att fakturera mig på 150kr för att man inte finns angett rätt uppgifter. Men jag har ju för guds skull angett rätt uppgifter, det är postmannen som inte kan läsa! Om de låter mig betala kan de ju se sig om efter den här kunden (och mina goda rekommendationer) i framtiden. Hur ska jag kunna sova nu, grymt upprörd är jag.

Tillägg: För att inga missförstånd ska ske om man bara läser det här inlägget efter en liten googling på foderbilen så ska jag tillägga att det löste sig med summan. Deras kundservice är toppen och jag slipper betala för postens misstag.

2 kommentarer:

Åsa sa...

Hej Linn!
Jag förstår att du blir upprörd, självklart ska de kunna lämna ditt paket utanför dörren när din portkod står angiven. Vi kommer inte att debitera dig för den summan vi i vanliga fall tar ut, vi ska försöka ordna detta åt dig. Har du fått kontakt med vår kundservice? Om inte, skriv gärna en rad på www.facebook.com/foderbilen eller maila kundservice@foderbilen.se så ska vi hjälpa dig! Skriv gärna ordernummer så hittar vi dig lätt! Beklagar att det blev problem för dig, hoppas du kunde sova.

Mvh Åsa, Foderbilen

Linn sa...

Åsa: Jag har haft kontakt med kundsupport på Foderbilen och har löst det (står i ett senare inlägg att det är utrett och jag kan fortsätta handla där). Jag är fortfarande nöjd med foderbilen och mitt paket är på väg :)