tisdag 3 maj 2016

Ingen SM-chans för oss i år

Det sista jag gjorde i går kväll var att surfa in på SSRK Bergslagens hemsida för att kolla om deras kvalregler för SM hade kommit upp. Det hade det och jag var väl kanske inte jätteförvånad att de kör samma regler som förra året, men trots det besviken. Där ska man alltså, för att få vara med på uttagningen, ha 3 st förstapris och ett HP. Det har inte vi, HP alltså. Trots att jag har gått för domare som sagt: "Jag önskade att det skulle komma ett vilt så ni kunde få ett HP, det är ni värda", eller "Hade du bara vinkat när ni hittade spåret hade ni fått ett HP" (vilket gör mig ännu mer upprörd, det är ju HUNDEN som får ett HP, inte jag. Trots att vi har hamnat på prispallen på spårcup (där spåren är mer som SM) och att vi blivit provbäst så får vi inte vara med på uttagningen ens. Jag bråkade lite om det förra året, men det gav alltså inget resultat. Jag försökte också byta sektion, eftersom Östra själva gärna tar emot oss (det är där vi blev provbäst och även fick tillräckligt höga poäng för att vara med på deras uttagning) men inom SSRK beror det helt enkelt på vart man bor. Hade jag bott någon kilometer österut hade jag fått vara med och kvala till SM alltså. 

Inga kommentarer: