onsdag 16 november 2011

Kort men bra pass

Idag hade jag skola kl 16:15 på eftermiddagen (skumt värre) så i väntan på det (man kan aldrig "bara vara" när man väntar på att göra något sånt på eftermiddagen) passade jag på att ta ett pass med Nässla i rally (läs vara lös och vara lös med externbelöning). Hon var supertaggad och jobbade fint utan några tendenser att sticka iväg på fnatt. Då hade jag dessutom valt en plats som hon gärna gör det på, en fotbollsplan med massa grova pinnar på, som hon gärna vill ha. När det gick bra länge nog provade jag att lägga ner en kaninboll bredvid och sen träna vidare några övningar som hon har svårt att göra "åt fel håll". Kanske inte blev snyggaste utförandet, men hon stack aldrig vilket var huvudsaken. Jag gick tillbaka till bollen och hämtade den själv varje gång, så hon får aldrig ta den som just en externbelöning.

Skönt att få göra något enligt plan och att allt också fungerade.

Inga kommentarer: