tisdag 5 juli 2011

2 hundar + 1 hund = ???

Ja, summan blir uppenbarligen -1 år i utvecklingen hos samtliga! Igår la vi till Zandra och Lystra i vårat träningsgäng vi har här hemma med tjejerna, och jösses vilken katastrof det blev. Eller ja, jag är nöjd med de första tio minuterna då jag skulle prova om Nässla kunde göra vanliga markeringar istället för att hoppa i och bada, vilket hon kunde (utan några extra lovar varken till vattnet eller de andra hundarna). Sen gick det bara utför.. Herrejösses säger jag bara, jag vet inte ens om jag orkar rapportera vad som gick snett. Men, det är bara att ta lärdom och göra om och göra rätt. Nästa vecka vi ses blir det betydligt mer pedagogiskt och vi kommer att ägna oss åt grundfärdigheter i den miljön istället. Tror jag kan passa samtliga ekipage :)

Nu blir det lite vila på träningsfronten (missade ett pass idag hos uppfödaren, buhuuu!) då jag åkt på att jobba den här veckan. Efter jobbet på fredag slänger vi oss i bilen och åker till  Uppsala för att tävla i rally (håller tummarna för ett godkänt till) och på lördag blir det Vansbro för att plaska lite i vattnet där. Men på söndag, ja ska jag vila!

Inga kommentarer: