måndag 18 april 2016

Storslam i helgen

Tänk att jag inte ville tävla något alls i fredags men så slutade det med en så otroligt bra utdelning på båda de grenar vi startade i! På söndagen bar det av till Lindesberg, något jag först inte var så sugen på då det verkligen ösregnade hemma. Men, solen kom fram och humöret ändrades och vi åkte dit. Väl där hade vi lite klubbkompisar på plats som tävlade på förmiddagens fortsättningsklass. 

Jag tog min banskiss och kollade momenten, jag hade anat att domaren skulle ha en viss typ av bana (vi utbildade oss samtidigt) och jag hade nog rätt ;-) Inga större svårigheter, men några moment fick vi allt värma upp lite extra med inför. Jag läste Nässla under uppvärmningen, tog till mig information och planerade hur jag skulle göra på banan för att säkra upp oss. 

Jag har ju alltid låtit Nässla varit ute i princip hela tiden från vi kommer till start tidigare, men jag ville gå på toa, banvandra i lugn och ro etc så hon fick sitta ganska länge i bilen. Tror faktiskt hon har kommit till en ålder där det inte gör något, hon behöver inte göra ett sök nu för tiden innan hon ska prestera för att vara lugn utan vi kan nog båda jobba ihop oss ändå. Vid uppvärmningen när de innan körde gjorde jag nästan ingenting med henne, hon nosade och åt godis andra glömt, men sen körde vi en kort liten kampstund precis innan jag såg att de andra var klara. 

På planen var hon med, jag hade planerat rätt och förutom en liten utsvävning av Nässla i spiralen så tyckte jag att vi gjorde allt vi hade kunnat och det kändes toppen när vi klev av! Nässla presterade mycket bättre än jag kunnat vänta mig med tanke på förberedelserna (totalt 10 min högerhandling någon kväll innan typ) och jag hade följt mina tankar innan om hur och var jag ska tänka lite extra. I honnören satt hon helt blick stilla och efteråt flög vi ut tillsammans och Nässla fick äntligen den påsen med blötfoder jag lovat henne om hon skulle få 100 poäng. Nu visste jag inte om vi skulle få så mycket, men jag visste i alla fall att vi inte kunnat prestera bättre, så oavsett var hon värd den!

Helgens vinnare, behövs det en flat från Kungsörs BHK för att vinna kanske?!
Efter en stund kom resultatet upp och det visade sig att vi fått hela 99 poäng och det enda avdraget var en bris 1 i spiralen, så inget oväntat. Med det blev vi också vinnare i klassen!! Bästa Nässla levererar i två grenar på två dagar <3 div="" nbsp="">
Hunden bredvid är Ila, som vann fortsättningsklassen med 100 poäng! 

1 kommentar:

Erika sa...

Duktisar! Grattis! (Roligt med två flattar i topp!)