lördag 21 mars 2015

Tuff träning - ur en vesslas perspektiv

Matte, jag och blondinerna träffades på byns inomhustivoli för några dagar sen och eftersom det hände något helt otroligt spektakulärt där måste jag bara få rapportera. Först fick jag bara sitta där och glo på henne en stund, sen ligga och glo på en dörr som åt upp min matte en jättelång stund tills jag fick godis, då sket jag faktiskt i dörren och matten. Sen fick fluffis göra samma sak och sen! Ja då blev det konstigt ska jag säga! När jag och matte skulle leka övningen glo-på-matte-under-tiden-vi-rör-oss-tills-ögonen-pluppar-ur-skallen så hade någon tappat ut massa minor på golvet! Det kryllade av vita minor förklädda till toapappersbitar och jag fick anstänga mig så mycket att hålla mig i brallan så jag dog nästan av det. Det var helt sjukt svårt och sen orkade jag nästan inte ens ha party efter det, det var som att alla mina hjärnceller tog semester efter det. 

Vi lekte lite en stund till men jag blev så slut efter den där första övningen så jag minns ärligt talat inget mer från den dagen. Men det gör inget, för jag tror inte jag behöver de kunskaperna heller. 

På kvällen skulle vi till mormor för att smaka på kryddor och mingla och innan dess tyckte matten att det var så fint väder så hon skulle leta skatter och vi hittade värsta bra stället där jag kunde springa fritt, kolla på änder, bada, rulla i bajs och tigga godis på allehanda sätt. Matten hittade 9 skatter och jag fick nog minst lika många frolics. Hur då? Se här ska ni få se.. 

Okej, vi värmer upp lite med en icke betalande aktivitet, bada gav inte utdelning. 
Kan den här ge godis?
Skulle den här kunna ge godis?
Den här stubben borde helt klart ge godis!
Den här då?

Men ge mig godis då käring!

Men den HÄR då??!

Inga kommentarer: