tisdag 3 mars 2015

Dagens andra länk

Här kommer en annan länk som jag verkligen kan rekommendera med ett läsvärt blogginlägg. Det är på engelska, det är långt och det är känsligt, men jobbar man med problemhundar som är aggressiva mot människor (eller vill lära sig mer om hur det kan vara) så är det bara att klicka in

Jag har i dagarna funderat mycket över min brist på vidareutbildning den senaste tiden, visst, jag har utbildats genom andra plan, men känner ändå att jag i min instruktörsroll har varit i behov av lite uppdatering. Jag själv har gått kurser och tränat för folk, samt utvecklats massor som tävlande, men just den professionella biten har legat på is ett tag. Har känt behov av att få lära mer och nytt så jag blev jätteglad när jag hittade info om Clicker Expo som går av stapeln i UK i oktober. Det är dyrt men det behövs lite nya infallsvinklar nu. Inträdet är betalat och klart, nu är det bara hotell och eventuellt resesällskap som ska fixas :-)

Inga kommentarer: