tisdag 17 mars 2015

Ingen plan ännu, panik!

Jag vet inte vad som har hänt inför den här tävlingen men jag tappade stinget helt! Jag brukar inför lydnadstävlingar tagga till ordentligt sista veckan, men den här gången känner jag mig inte alls laddad och har nog tränat mindre hemma än vad jag gjort alls, tävling eller inte. Jag ser fram emot att tävla så det är inte det, men kanske jag har lite mycket annat att tänka på som håller mig sysselsatt. Åker ju (förhoppningsvis!!) till Åre på söndag och sen när jag kommer hem är det bara en vecka till nästa semester. Mitt i det är det dags att skicka allt till bolagsverket när man är ekonom, deklarera både jobbet och mitt eget företag och så vidare.. Allt ska vara klart tills jag åker och det finns annat som stör lilla hjärnan just nu, to do list är lååååång! 

Det jag åtminstone fått till är vittringen varje dag. Här är ett klipp på mängdträning som jag gjorde i förrgår. 


Man ser ju att många repetitioner gör henne säker. Tyvärr var jag så oerhört klantig efter det så jag bara vill slå mig själv ordentligt i huvudet!! Jag glömde rita på rätt pinne och när jag inte såg vilken hon tog så trodde jag hon tagit fel. Och skickade igen.. och igen.. sen när jag tittade fanns det ju ingen pinne med kryss på.. Tittade på filmen, och ja, hon hade ju tagit rätt direkt. Då fick jag ruskigt dåligt samvete för kass träning och dåliga förutsättningar för min hund. Brukar inte få det, men det sved ordentligt faktiskt. 

I morgon är det dags för min och Zandras sista genrep innan tävlingen, har inte gjort en plan för det heller ännu, men det kommer. Jag måste tänka ut vilka punkter i tävlingen som jag kommer tycka är viktiga för mig så jag kan fokusera mest på det. 

Inga kommentarer: