onsdag 13 mars 2013

Galna hundar!

I lördags efter rallykursen mötte jag upp Jens för lite träning med dogsen. De var lika galna som vanligt men Jens hade med sig kamera och fick lite av det på bild. 
Wiska och Nässla leker fälttävlan. Eller cirkus. 

Här vet jag inte vad felet är på Nässla och Wiska, men kolla in Thisbe i bakgrunden.  Skiter i oss alla andra, sliter med att få upp ryggsäcken med dummiesar.. 

Liten skithund ska lära sig lite vett. Eller nåt, jag vet faktiskt inte vad vi gör.

Nässla som sig bör, lite överallt.

Den där looken.. Full i fan är hon!

Ja men njaa så pluttenuttigt. Skenet bedrar, men man kan ju vara söt på bild ;)
Vi körde ett sök och varsin dubbelmarkering för de vuxna hundarna. Nässla hade helt tappat konceptet och det första hon gjorde på söket var att spotta ut hittad dummy för att leta vidare!! Jag sprang ut och hämtade henne, så gör man ju inte, för att istället skicka ut Thisbe. Sedan fick de köra varannan några gånger. Jag la ut söket i två områden och när jag skickade Thisbe till det andra området litade ju hon givetvis inte på mig, men eftersom hon behöver komma i form efter valparna tänkte jag att hon kan ju söka runt i det gamla området bäst hon vill, så kunde Nässla hämta i det andra området så länge. När Nässla hämtat och Thisbe sprungit tillräckligt länge för att nog lita på att någon annan kunde veta bättre än henne tog jag in henne och skickade till området igen. Jag skulle inte påstå att hon litade på mig och min riktning, men tillslut hittade hon den i alla fall. 

Sen på dubbelmarkeringen var det Thisbe som jobbade hur fint som helst, Nässla hade nog en hjärna som var på semester, inte ens värt att beskriva vad hon gjorde, för ärligt talat vet jag inte vad det var.. Det lät nog "dumdidumdidumdumium" i hennes lilla värld, så mycket kan jag lista ut. 

Idag ska vi lägga spår med Zandra och blondinerna och när det ligger (blir bara några timmar då vi glömt köpa blod och då känns 24 h, som är det enda som går att få till i mörker/om man jobbar) så ska vi träna lite apportering. Jag håller på att tina hare och lite fåglar inför helgen (då det verkade bli barmark i går, men idag har det snöat så jag vet inte jag,,) så jag tar med två som förhoppningsvis hunnit tina lite tills dess. Får se om hjärnan är med idag eller hur hon ska överaska idag.

1 kommentar:

Jens sa...

Kanske inte heelt seriösa och fokuserade, mer se roligt det vá dé...och det var ju bra dé. Som alltid toppen att träffa dig och knäppgöken..förlåt...Nässla;)