tisdag 25 september 2012

Vad händer?

Inte mycket hundrelaterat i alla fall! Eller jo, jobbar på en del med kurserna och utredningar (tänk vad ödet kan spela en spratt, där skulle jag bara åka och köpa lite hundmat och så blev det så här) men annars är det mest fokus på skolan och jobbet. Idag hade jag dock någon liten timma till övers som jag spenderade med Annika & Lasse (en fd arbetsledare till mig) och deras två jaktgoldens. Det blev ett kort pass, men för mig ligger inte vikten vid att utföra massa moment under såna träningspass utan fokus är att kunna just fokusera trots ny plats och nya hundar. Något mycket spring i benen var det, men hon var inte ensam om den saken kan man säga.. Men evigheters tristess sätter så klart fjong i benen på henne så jag är förlåtande. Blev mest grinig över att hon käkade lera som hon sen kletade ut över mina nytvättade byxor och min relativt rena väst. I vilket fall, hon var tyst och behaglig och framförallt fick hon aktiveras äntligen! 

Ikväll är det kurs men den missar vi för då ska vi skriva på papper och bli husägare! Skräckblandad förtjusning, har en känsla av att det finns att göra ett tag framöver.. 

Inga kommentarer: