söndag 7 juni 2020

Lite av allt

Den här veckan har vi verkligen hunnit träna mycket tillsammans. Tisdag rally på klubben när det var öppenträning, sök-kursen i onsdags och i torsdags tränade vi lite apportering. På det hade vi sen långledigt då vi har ledigt fredagen innan 6 juni om det infaller på en helg. Det känns som livet börjar komma tillbaka, och då syftar jag inte på pandemin, som vi inte märker av jättemycket här ute på vischan utan några äldre i närheten, utan på det aktiva hundlivet som jag har saknat så länge. 
Morgonstund har guld och allt det där. 
Sirap är ju en tonåring så det visslar om det och jag tror löpet är på gång. I torsdags satte en hanhund ner nosen i hennes kiss och smackade loss. Hon är dessutom helt galet spökig just nu. 
Tonåring/fyllehund
Från första riktiga klubbträningen i år, rena rama midsommar kändes det som. 
Sirap trillade i en pöl och skakade sig, precis innan vi skulle vara med på sök-kursen. 
Hade ju tänkt få till simningen, men har inte haft tid med alla kurser. Folk säger att det är varmt i vattnet och min plan nu är att sätta på henne flytvästen och sedan bära ut henne i vattnet och vara med henne direkt, så hon inte får stå och vela om hon vill i eller inte. Just nu tror jag det bara skrämmer upp henne mer. Skulle vara praktiskt om hon lärde sig simma utan hetsen kring massa andra hundar och kast av föremål, för det känns som hon kommer gå igång på vatten ändå.  

Inga kommentarer: