lördag 9 maj 2020

Sök och skräpplockning

Nu händer det verkligen inte mycket här. På onsdagarna går vi vår sökkurs och Sirap har the time of her life. Jag har upptäckt att hon sorterar bland belöningar och vid vissa tillfällen blir hon förnärmad över att bli serverad godis och vid andra drar hon till andra figgar om jag försöker leka med henne. Så något nytt lär man sig hela tiden.. 
En kurskamrat, trött efter sökträningen. Det är en gul flat, 5 veckor äldre än Sirap. 
Jag har precis återgått från permittering och det är jätteskönt. Nog för att jag vill sluta jobba tidigt och tänker bara vara anställd i max 9 år till, men det är skillnad på att vara hemma frivilligt i ett normalläge mot att vara låst hemmavid med en stress över allt man ska hinna göra på jobbet men som tiden inte räcker till. Ett annat normalläge för oss är att Sirap släpar med sig allt hem. Eftersom hon har ganska stark lust att ha kvar det hon hittar får hon bära hem det hela vägen, här en gaffel och en godisförpackning. 
Något skräp om dagen, ett steg i taget mot en renare skog. 
Sista vardagen i ledighet passade jag på att åka upp på klubben. Eftersom det var både vardag och regn så tänkte jag att vi skulle vara själva och var inte så noga med klädseln, men tji fick jag när det var både klubbmedlemmar och hantverkare på plats. Men Sirap var iallafall fantastisk på den träningen vi gjorde! Hon verkar inte bry sig om det faktum att hon och jag inte har matchande outfit ner till skosnörena ;) 
Den 12 år gamla västen syns tyvärr inte på bild, men bidrar inte till
någon skönhet direkt. 
Idag har vi miljötränat på husses hobbyplats, RC banan, och efter det åkte vi till klubben och tränade lite rally. Första gången utomhus och det var svårt, så jag fokuserade på att leka, ha henne lös bland andra hundar (inga problem alls) och lära henne att jag presenterar supergotte, du presterar en stund och vips så kommer den upp och landar i din mun. Nu är hon en slagen artist och jag tänkte återgå till att sticka vidare på mitt ufo (inom stickvärden ett projekt man lägger på hyllan och inte vill göra klart) och lyssna på lite ljudböcker. 

Inga kommentarer: