fredag 3 februari 2017

Nosework

Alltså, jag vet! Förlåt för att det ekar tomt här inne! Det går verkligen bara runt på rutin just nu, förutom i föreningsvärlden, där går det i tusen knyck med alla årsmöten inom två veckor nu. Dels i fd IMMI där jag är revisor (för sista året, phu!), vår lokala bhk där jag också är revisor (men det är mitt minsta bekymmer) och sist men absolut inte minst, frk Bergslagen där jag är sekreterare (läs tar fram allt material inför mötet). Ska bli så skönt när allt är avklarat! Och skönt att avsäga mig ett av uppdragen inför nästa år. 

Men något som är bortom daglig rutin är att vi har börjat på nosework-kurs hos Kolbäcks hundcenter. Vi skulle nog inte behöva gå någon kurs egentligen, vi har ju ganska bra grund efter vår ettåriga utbildning på Hundcampus, men det här gör vi mer för att det är skönt att vara "vanlig hundägare" och bara tramsa lite på kurs en gång i veckan. Nässla har minst sagt kul eftersom det än så länge bara går ut på att äta godis. Hon behöver inga töntiga pauser låter hon hälsa!
Är det inte min tur?!
Vi har inga tävlingsambitioner just nu, utan det är bara på hobbynivå. Har inte så många tävlingsambitioner över lag just nu, skulle ju tävla i FS nu i februari tänkte jag, men lusten finns inte där. Det enda jag vill göra är att spåra och det gör vi nu när snön försvunnit igen. Jag hoppas verkligen innerligt att vi kommer till SM i år och därför tränar vi lite inför det, men det är inte lätt! Har påbörjat projekt markera legor/päls/grejs i spåret, men hon har svårt att stanna till. Skulle dock behöva gå mer spår som jag inte lagt själv och utan markeringar så jag verkligen får träna på att inte veta något. Och så behöver vi träna på lyckor och tillfällen där spåret korsar sig själv. Ja, spårgrejer finns det att träna på, jag behöver bara lite ljusare kvällar så jag hinner även under veckorna 😆

Inga kommentarer: