lördag 25 februari 2017

Nosework

Nu när det oväntat kom snö på besök och torsdagens nosework kurs blev inställd så har vi lagt lite eget krut på att träna hemma. I början av kursen tyckte jag inte att det var så kul att träna hemma, gillar inte att behöva dra fram massa kartonger som Nässla härjar med, men nu när vi kommit till att dutta eukalyptus på möbeltassar och gömma så pratar vi! Det har blivit mycket roligare för oss båda och nu har vi tom kommit till den fasen när vi jobbar med markeringarna. Eftersom gömmorna även kan vara på högre nivåer kan jag inte ha kvar vårt normala "ligg" utan jobbar nu med frys. Hon har haft en grund med frys när vi kört sökbana och plattform, men inte under riktigt arbete. Jag varvar lite mellan plattform och rumssök och när vi gör i plattform använder jag omvänt lockande för att få fram snygga markeringar. 

Här är ett klipp från i torsdags när vi tränade i köket. Någon gång fick hussen gömma och den känslan när man ser att hon har rätt är ju fantastisk! Och min egen glädje och inlevelse bjussar jag på 😉

1 kommentar:

Erika sa...

Duttig Nässla. Mycket elegant!