torsdag 7 juli 2016

Back to basic i vittringen

Vi har inte varit jätteduktiga på att underhålla något simpelt som vittringen och på den öppna träningen i tisdags på klubben så började det gå troll i vår vittring och jag bestämde mig för att öka på hennes säkerhet genom att gå tillbaka en del istället. Det som händer är att hon fastnat i tanken att det är viktigt att komma in så när hon inte hittar fort nog så tar hon vilken som. Då har jag i min tur stoppat henne och bett henne söka vidare så det slutade med att även när hon tog rätt pinne så stannar hon och tittar på mig, släpper och letar vidare..

Så då tog jag fram en låda med massor pinnar, tog på en och satt bara bredvid och klickade för rätt. Jag vill att hon ska leta länge, vilket hon gör omgång två, men med bibehållet lugn.

När hon kändes säker i VAD hon letade efter gjorde jag en där hon fick komma in och sitta, och ni ser ju..

I vinter ska vi ha den bästa vittringen i stan. Utan tugg dessutom. Gärna med en snygg ingång, för de sitter INTE som de ska nu. 

Inga kommentarer: