fredag 4 september 2015

Tisdagens spår

Lite sent, men i tisdags var jag ledig och passade på att gå ett litet spår med vesslan här i krokarna. Det var ett personspår med tre pinnar och godisavslut som gick längs vägar, över vägar, på en bmx-bana och över en fotbollsplan, förutom lite hederlig enkel skog. 
Ser ut som att koordinaterna är lite snett till en början, för det var på vägen och jag VET att hon gick exakt rätt. 
Som man ser på bilden så var det vid vägen som det var lite svårare, på båda övergångarna hade hon lite svårt att lokalisera spåret (kanske inte helt konstigt, det åker ju bilar där), men jag hade tålamod och hon fick lösa det på egen tass, vilket hon till slut gjorde :) Fotbollsplanen var svår och hon ville gärna bara springa på med nosen i vädret men jag körde på att så fort nosen var uppe så stannade jag och spände linan och då gick även det framåt med nosen i backen, även om det var väldigt svajigt.

Mitt fokus på spår har annars den sista tiden legat i att försöka arrangera ett KM för flatklubben där jag är viltspårsansvarig. Hade domare klart till att börja med, men med ett avhopp och fler anmälda än tänkt (dubbla antal mot förra året) så blev det lite av ett katastrofläge när INGEN domare i trakten kunde. Frågade över 10 stycken! Hittade dock i veckan två stycken som kan tänka sig att döma, så det verkar ändå lösa sig, men fy vilken magsårspärs det här har varit! Dum som jag är så är den dessutom EFTER min USA-resa så då ska det hänga över mig på semestern.. Aja, får helt enkelt försöka fokusera på rätt sak och utnyttja lite av de små mindfullnesstips jag fick igår på Kolsvas bibliotek där jag och Zandra var på en föreläsning i ämnet. Finns en hel del saker att ta åt sig av i den livsstilen (eller vad man nu kallar det).  

Inga kommentarer: