torsdag 29 mars 2012

Heltidsjobb att inte jobba!

Om jag fick önska mig mer av en sak i livet så skulle det faktiskt inte vara pengar (även om det skulle komma på en tät andraplats) utan jag vill ha mer tid. Trots att jag är betydligt mer ledig än många andra så känner jag just nu att tiden inte räcker till. Hade en massiv to do list i morse när jag vaknade (eller jag började redan i går kväll att bocka av, typ en halvtimma innan sänggående, inte bra). Att kalendern dessutom fylls i mer och mer för varje timma som går gör inte saken bättre. Har suttit framför datorn och mailat, skrivit, mailat, skolarbetat och mailat lite till sen 7 i morse (nu är kl 14) med avbrott för ett kortare träningspass med Nässla. Hade tänkt träna själv i dag när jag var "ledig" men jag får inse att jag inte hinner det också :( Hushållet måste ha sitt underhåll också och sen är det inte många timmar innan Zandra kommer för våran föreläsning hos Eva Bodfält ikväll.

Men, trots stressen hann jag som sagt med ett pass med Nässla. Jag har ju fått för mig att glömma den lilla detaljen fotgåendemomenten i WT som vi ska tävla i. Jag var så inställd på att det bara är själva situationen som vi behöver träna på, men där har jag ju fel. Så idag tog jag med mig ett gäng klövar (suverän storlek som skapar samma arousal hos Nässla som fåglar, till mycket mindre plats och kladd) ut i skogen och tränade lite fotgående med störningsdofter. Gick bättre än väntat och det känns som hon förstår vad som krävs betydligt fortare nu. Givetvis var grisen Nässla tvungen att lägga sig i en dypöl precis innan vi åkte hem och jag är så förbannat less på att tvätta hunden varje gång vi kommer in så jag åkte till ett bad istället - och passade på att träna fotgående mot vatten. Det gick verkligen över förväntan! Nu är hon nöjd, jag har jobbat klart framför datorn och kan nu ägna mig åt resten på listan. Phu!

Inga kommentarer: