tisdag 31 mars 2009

Snuttegiraffen

När Nässla var valp var jag en tur till IKEA (som by the way är klart
ledande i både kvalitet och pris vad gäller gosedjur passande hund) och inhandlade bland annat ett gosedjur till henne. Det är en blå giraff.

Nässla fick giraffen när hon skulle kliva ur bilen och blev överlycklig och var så stolt hela vägen till porten när hon bar den. Hon var precis som jag skulle varit som barn när jag fått en ny leksak! Hon sprang hem, struntade i grannarna vi mötte och skulle bara bära hem den där giraffen som var lika stor som henne.

Den har nu blivit lite sliten. Hon har lyckats dra upp ett litet hål på halsen och därigenom dragit ut stoppningen så den blev lite ledsen.

Men som den snälla matten jag är så har jag sytt och stoppat den ett par gånger. För den är ju hennes favorit. När hon är i stadiet: "Nä jag är inte alls trött och vill inte alls sova" så brukar hon tillslut lägga sig med giraffen i hörnet vid högtalaren och ligga och gosa med den. Snuttar lite på svansen, tuggar lite på nosen och så ligger hon där. Med sin trasnalle. Hon är så söt.

1 kommentar:

//Ullis sa...

HAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHA! Du har ingen staffe hör jag......

Mjukisdjur kommer inte in i detta hus. Dom faller i småbitar efter två sekunder nämligen och sen har man fullt med vadd överallt. Mammas Harry är lite mer försiktig med såna, men mina hundar gjorde raskt sönder Harrys små gosisar också......hahahahah.......