torsdag 18 mars 2021

Bruksträning inomhus

Helt ohundigt förutom att den är bakad till en matte 
i vår träningsgrupp som ska fira sin hunds ettårsdag.

Slutkörd hund :P 
I vintras anmälde jag till Brukssatsning online för Jenny Wibeck och Karin Haglund, som pågår under ganska lång tid nu under våren. Tyvärr är jag ganska dålig att följa upp saker på facebook, där kursen sker, men jag försöker lägga någon timma då och då på att gå igenom trådar och läsa uppgifterna. Det är MASSOR av bra tips och länkar till bra filmer på både moment, uppletande, spår och mental träning. Mycket är för högre klasser, så kanske inte så helt för oss än, men jag skriver ut och sparar till senare. Just nu fokuserar vi på fotgåendet och på fredag när det är dags för träning igen ska jag se till att också få lite mer på film. Förutom fotgåendet tränar vi på framförgåendet, och det går upp och ner. Vi var nästan klara, sen skulle jag in och ändra lite och nu är det sådär =P Jag har iaf lärt mig att jag inte kan blanda dessa två moment, utan jag måste först bli klar med fot och sedan kan jag träna framför, och det gör ju inte så mycket med tanke på att det är i den ordningen momenten kommer på tävling. Tror ni vi kommer ut i år föresten? 

 

Inga kommentarer: