onsdag 26 augusti 2020

Avanmäld

Åkte till klubben och tränade i går kväll och kom fram till att Sirap inte är klar för tävlingsmiljö utomhus. På klubben är det alltid ett öga över ryggen och eftersom jag knappt tränat rally på andra platser så kände jag att hon troligtvis inte är bättre någon annanstans heller, så jag mailade arrangören under träningspasset och strök mig. Det är ju mer än 30 reserver på startlistan så det kändes som att någon annan kan få ha det nöjet att starta istället och vi behöver inte ha bråttom när vi inte är där än. 

Det blir också lite svårt att fokusera på flera sporter samtidigt känner jag eftersom brukset tar upp två dagar i veckan och så lite jaktträning på det. Jag ska nog helt enkelt spara rallyn till vintern, så som jag gjorde med Nässla. Vi kommer ju att ha gott om träningskvällar i hallen och där kan jag fokusera mer på uthålligheten och att hon faktiskt får full förståelse för momenten. 

Inga kommentarer: