tisdag 18 juli 2017

Nya varianter

Med två träningspass om dagen gäller det att variera för bådas skull. Dels att vi inte blir statiska muskelmässigt och sen för att jag inte ska bli uttråkad och fastna. Så morgonens pass fick bli kontroll på balanskuddar på plattform (annars fattar hon inte att hon ska vara på just bollarna, hon står liksom perfekt bredbent med varsitt ben på varje sida). 
Försöker hålla det ganska lugnt då Nässla har gått lite bananas på sistone. Hon kör all in på att hon är ett bowlingklot och allt ska rivas i jakten på belöning och det slutar med både risker för hennes muskler och mina fingrar så nu tog vi det lugnt. Stå stilla i position, sätta sig/lägga sig (men det var svårt!) och lyfta upp något ben. 

En helt annan sak som man ser i filmen som jag tycker är intressant är när jag vid ett tillfälle ska korrigera hennes bakben och hon kliver av. Sett från filmen ser det ut som att hon tycker det är obehagligt att jag rör mig över henne, men jag vet att när jag gjorde det så var min godishand tom och det skulle hon också kolla av om det stämde. Hon är liksom allt annat än dum.. Och vad kan man dra för slutsats av det då? Jo, man KAN inte döma saker man ser som att det är si eller så utan att kolla upp sin teori en gång till. Hade jag lagt upp det här på random hundforum så hade jag fått kommentarer om att hon tycker det är obehagligt. Förutom att hon flyttar sig för mig så slutar ju även svansen att vifta (men i min värld för att hon koncentrerar sig och håller balansen). 

Minns ni att jag sa att jag föreställde mig kaos när jag tänkte mig Nässla med balansboll? Man kan minst sagt säga att det var det som hände sist jag tog fram den. Helt galen skulle hon bara upp på den trots att jag rullade den till platsen vi skulle vara på. Så klart trillar hon ner men upp som en kuttaperke och försöka igen i farten. För söt, men ack så galen. 

1 kommentar:

Anonym sa...

Ser himla trevligt ut! Nässla såg verkligen inget ledsen ut när svansen slutade vifta. Fick lite annat att tänka på bara! (Vet exempelvis känd hundtränare som tycker att när svansen slutar vifta och hunden blickar framåt så har koncentrationen infunnit sig för att exempelvis skicka på linjetag.) / Erika