fredag 8 januari 2016

Härlig årstid

I går var det liiiite för kallt med -20, men idag steg värmen och snön faller fint nu. Jag klär mig väl och går ut och njuter av stillheten med Nässlas sällskap. I dag promenerade vi upp till klubben och provbyggde banan som jag ska döma i Motala. Inte helt lätt, så skönt att vi har en hundarena för träningarna och slipper sånt här nu för tiden. 
På vägen hem valde vi en annan väg och fick ihop 7km snöpulsande. Jag är alldeles röd och ser ut (och känner mig) som efter ett löparpass, men det var mest njutning när det utfördes :-)
Pippisar som satt kvar fast jag stannade precis bredvid på vägen hem.
Någon som kan hjälpa mig att artbestämma dem?

2 kommentarer:

Elisabeth sa...

Liiite kallt ute, men med rätt kläder och om man rör sig så brukar det inte vara så farligt.

Pippisarna är Sidensvansar och de hittade tydligen några bär där på buskarna för det är deras huvudsakliga föda. ;)

Linn sa...

Tack för det Elisabeth! När jag ser tofsen tänker jag bara tofsvipa, men de borde ju inte finnas i landet vid -20 grader ;-) Det är riktigt, fanns massor av bär på busken som de åt av.