måndag 11 maj 2015

Kennelträff

I helgen var det dags för den första officiella kennelträffen hos Lopplådan sen Nässla flyttade hem till mig! Det var ett två-dagars event med kurs första dagen och en cup andra dagen. Jag och Nässla var tyvärr bara med halva lördagen då vi skulle spåra på söndagen och fick besök på kvällen så vi fick lämna strax efter lunch. Det var i alla fall en trevlig dag med solsken och den instruktören vi fick tycker jag var trevlig! Nässlas apporteringskunskaper var något nerdammade och jag glömde tom visselpipan, så orutinerade har vi blivit! Lydnaden var nog vatten, det andra vin ;-) Men jag hade inga förväntningar mer än att ha en trevlig dag och det fick vi! Tom en liten nytändning på provträning, vi får se.. 

Blir lite bilder, alla stulna från Jens och Anette. 
Några av valpköparna på fikapaus

Vår grupp körde vatten det sista vi gjorde, fick bra tips innan vi åkte hem!

Apportering i en stor grop
Samling på morgonen

Jobb väntar!
Mysigt! Ibland ville man inte ens jobba, bara njuta av vädret och sällskapet :)

Snyggaste hunden av alla!
Laddade!
Kennelmamman fick en ny väst att alla valpköpare och här visar hon upp den och fladdrarr lite med varselmärket som ingick
En trevlig helg som vi hoppas återkommer då vi också ska vara med och slåss om pokalen!!

1 kommentar:

Erika sa...

Go'aste kennelmamman :-) !