tisdag 2 december 2014

Steg tre i vittringen

Morgonens pass i vittringen började med plattformen, Nässla tog lukten direkt så snart gick jag över till att ha pinnarna på golvet. Direkt fick jag fram ett beteende från specialsöket nämligen liggmarkering. Dessutom försöker hon fuska genom att slippa nosa och bara markera men det ska hon INTE komma igenom med denna gång! Så här såg det ut i morse: 



Vi har ju liiiiite att jobba med vad gäller stadgan, men hon verkar åtminstone säker i vad hon letar efter och det är ju mycket positivt! Just nu får jag sätta henne ganska långt bort för att hon inte ska härja vilt bland pinnarna när jag förbereder mig, men det är bra eftersom det gör att vi redan börjar få in avståndet att springa fram innan hon ska nosa. Nässla tycker det här är skitkul och jag är nog beredd att hålla med! (Även om jag får svettas en hel del under vår träning för att hålla henne borta, men vad kan man begära från en sexårig flat liksom??)

Inga kommentarer: