tisdag 9 december 2014

Rallytävling på hemmaplan

Vilken helg! Förra året när vi på Kungsörs BHK hade haft vårt lusserally bestämde vi oss för att nästa år, då ska vi inte ta in en enda reserv, bara köra de vi skrivit ut i inbjudan! Jo, goddag yxskaft, så blev det ju knappast.. Nästan dubbelt deltagarantal på de två dagarna totalt roddade vi ihop och eftersom jag skötte både lottning och kontakt med tävlande gällande frågor hade jag minst sagt att göra inför tävlingen. På lördagen satt jag och räknade protokoll från 8 - 21 och jag var inte helt motiverad att gå ut på rallyplan på söndagen när det var min tur att vara ledig och bara tävla. Under banvandringen slog tröttheten till ordentligt och när jag klivit av insåg jag att jag inte ens visste vilket håll ett sidobyte gick åt.. 

Innan vi gick in på plan kändes Nässla bra, men så fort vi gick på lämnade hon mig mentalt IGEN! Poängmässigt kunde det varit helt okej om hon inte lagt sig i honnören, men det känns skit att gå med en hund som bara går som en zombie bredvid mig. Hon gör det hon ska men hon är på mars mentalt. Eftersom jag inte siktar på något SM 2015 är inte resultatet speciellt viktigt och vi har bara en tävling inplanerad nu, den nästa helg på stora Stockholm, och med den har jag bara ett mål: Nässla ska ha kul! Over and out!

Inga kommentarer: