söndag 26 oktober 2014

Revansch!

På plats i dag igen! Hade samma plan som för gårdagen men med förändringen att träna mer innan och sen det lilla spåret vi gick på morgonen. Även på banvandringen tog jag med mig Nässla men mitt i den så vaknade min hjärna till liv och jag kom på det otroligt DUMMA i att ha med mig kampleksak att gå att belöna med där ute. Gick av plan och lämnade den och sen körde jag frekvenser som jag gick av lugnt och stilla och belönade utanför med godis, mycket bättre koncept!

Det blev ganska tidigt mitt startnummer och vi började med HtM. Valde på vägen in att avstå vår första snurr (har en i starten) för att inte riskera att hon började studsa. Tvärtom så var hon faktiskt ganska seg och det kändes som jag fick dra med henne runt, men allt satt i alla fall som det skulle! 

Klev av och skulle bara gå bort och kolla när nästa start var när jag fick veta att vi var på tur! Bara att ladda om och springa in för nästa program! Bra energinivå på Nässla, men något ligga och rulla på avstånd skulle hon ju då inte göra! Nåja, fick till en och sen flöt det på hyfsat och det var överlag betydligt bättre än gårdagen. 



Vi presterade tydligen så bra att vi faktiskt gick och vann HtM-klassen med uppflytt! På freestylen fick vi en tredjeplats och äntligen uppflytt! Här är poäng och domarkommentarer: 

HtM klass 1
Precision och samarbete: 8,3 & 7,9
Innehåll: 8,2 & 8,0
Tolkning av musik: 8,2 & 7,7

"Vilket svänigt program! Musiken passar er perfekt och ni visar upp ett snyggt och varierat program. Fina byten!"

"Trevligt program med många fina positioner och övergångar :) "

Freestyle klass 2
Precision och samabete: 8,0 & 7,9
Innehåll: 8,0 & 8,8
Tolkning av musik: 8,8 & 8,6

"Superfin kontakt m. något stopp i mitten som stör flytet något. I övrigt ett utmärkt samarbete. Mkt bra planering och en mycket bra tolkning där det mesta sitter på rätt ställe :) "

"Kul program, bra jobbat! Något stopp på mitten vid avståndsarbetet, annars fint flyt i programmet. Bra variation bland rörelserna :) "

1 kommentar:

Zandra, Lova & Lystra sa...

Grattis igen!!!
Och HTM numret blev verkligen super bra. :)