tisdag 15 oktober 2013

Trickinlärning påbörjat!

Fick ett trick av Susann att lära Nässla - titt ut. Tänkte att jag börjar på måndagen så har jag en vecka på mig att lära henne det. Tricket går ut på att hon ska stå med tassarna upp mot min arm som jag håller rakt ut och när jag säger titt ut ska hon sätta ner huvudet under armen och sticka ut huvudet. 

Jag fasade lite för att göra ett trick som innehåller hennes tassar mot min kropp, för hon kan bli minst sagt våldsam med sina tassar.. 

I går kväll fick vi till tre pass (ett pass är ca 10 bitar godis) och hon är helt klar med att hon ska stå på min arm, mindre klar med vilken styrka hon behöver trycka ner min arm med, för det gör hon.. 

Började med att placera henne lämpligt, sätta ut min arm och belöna tassrörelse. Ganska snart förstod hon tassen och då höjde jag armen för att hon skulle vara tvungen att använda båda tassarna för att kunna nå upp (hon har ju mycket erfarenhet av att balansera så). Sen var resten bara ett försök att finjustera hennes tryck på tassen och belöna positionen, att vara stilla. 

I dag ska nästa steg vara att belöningsplacera så hon får ner huvudet under armen tänkte jag. 

1 kommentar:

Susann sa...

Ska bli kul att se resultatet =)