tisdag 8 oktober 2013

Härliga höst!

Känner mig rätt ensam i att njuta över att hösten är här, de flesta verkar tycka att sommaren (och inget annat) är Guds gåva till mänskligheten. 

Visst, som villaägare finns är det så klart trevligt att skippa element, men som hundägare är det desto trevligare! Både jag och hunden orkar mer ute, allt är vackert, myggen är döda och man kan gå in i affären och handla en kortis trots att hunden är kvar i bilen. Synd att det får så fort och helgerna inte är fler, skulle verkligen önska mig mer tid att träna apportering i höst. Nu har hallen öppnat för inomhusträning men min motivation är nere på noll, känner ingen större lust när vi ändå inte ska tävla på ett tag. Däremot betyder inte det att vi inte tränar alls, har rotat fram en klicker och shejpar lite nyttohundsbeteende här hemma! När vi har gjort det (borde vara klart till helgen) behöver vi en ny utmaning - vad tycker du jag ska lära Nässla? Önska och jag gör det!

4 kommentarer:

Susann sa...

Här har du en till som välkomnar hösten =)
Jag tycker du ska lära in det där tricket när hunden sätter upp framtassarna på något (arm, räcke el liknande) och kör ner huvudet under och tittar fram!
Framöver kanske det är dags för en ny utmaning mellan Nässla å Täpp, när han är i form igen?!?

Linn sa...

Har du någon film på tricket?

Givetvis ska vi köra en utmaning!

Susann sa...

Här får du ett hum om hur det kan se ut. Fast det ska ju vara på signal utan hjälper =)
http://www.youtube.com/watch?v=YWEKcuWvGPo

Linn sa...

Den ska vi nog få till nästa vecka! Börjar på måndag :)