fredag 9 augusti 2013

Vi lever

Thisbe är den första hunden att våga ligga i papasanen. 
Men jobbar! Heltidsjobb och trädgård går inte så bra att kombinera med träning hela dagarna så det är lite dött på bloggen. Thisbe och Wiska är nu där de ska och livet rullar på som vanligt. Det var kul när de kom men det var också rätt skönt när de åkte :) Hade jag något valpsug innan är det borta nu- jag ÄLSKAR att ha en femåring hemma! För det var vad hon blev igår - 5år! Hon fick världens roligaste leksak, en lååång fleecefläta med ull som hon uppskattade. Inget man stoppar i fickan bara.. 

I onsdags körde vi ett sista (läs enda) genrep inför helgens flatmästerskap med Linn och Jessica. Jag har inte tänkt på det speciellt allvarligt innan, med Nässla är det svårt att förvänta sig det ena än det andra resultatet men jag satsar på mitt ständiga mål - över 90 poäng (om det är samma poängsättning som på vanliga WT). Finalplats är inte mitt primära mål. 

Träningen gick sådär, hon blev väldigt uppvarvad och knallade för första gången på evigheter! Ska försöka få med mig husse och träna lite efter fm så hon kanske varvar ner lite. Nu har hon ju fått hämta efter skott en hel del. 

Annars är det jag oroar mig för mest i helgen att jag måste åka hemifrån typ 5:30. Med en sån tid på helgen skulle det vara skönt att inte gå vidare till final på söndagen! Visst är jag morgonpigg men även jag har gränser ;) med andra ord, hur det än går är jag en vinnare. 
Soooooova...

Inga kommentarer: