måndag 26 augusti 2013

Snabbcheck

I går var jag en sväng förbi Anna Holmgren och fick en liten check av Nässlas leder. Jag tycker sånt är obehagligt då jag, dumt nog, gärna är lyckligt ovetande. Men jag hade inget att oroa mig för, vilket känns skönt med tanke på hur aktiv och explosiv hon kan vara. Men Anna tyckte hon var mjuk och fin och det fanns bara två saker att tänka på: tårna på vänster fot är sämre än de på höger och bör behandlas fem minuter varje dag (med att jag rör den fram och tillbaka) och sen hade hon en triggerpunkt på vänster tricep som jag kan massera i en månad och sedan se om den försvunnit. 

Vidare rekommendation för framtiden var klövja ett kg några dagar i veckan och stretcha bakbenen då de var strama jämfört med resten av kroppen (där hon snarare låg på gränsen till överrörlig). Det ska väl inte vara så svårt :)

Inga kommentarer: