söndag 7 juli 2013

Strålande avslut på rallysäsongen

Idag var det dags för den sista rallytävlingen på ett tag, då jag inte sett något som lockar mer än vårt eget lusserally om dryga halvåret. Det var i Eskilstuna så nära och smidigt tänkte jag. Det drog dock ut på tiden men å andra sidan kan jag inte säga att jag led av att vara där mer än över tanken på allt jag behövde göra hemma.. 

Banan var enkel utan några ställen man kunde åka dit, rakt på och inga tempoväxlingar och det gick bra för oss. Nässla var med från start men missade det första hindret då de glömt att höja det (det var ett sånt med vit pinne) men där fick vi inga avdrag då det var tekniskt fel. Sen var hon med mig, gjorde ett jätteformat backa framför där jag hörde domaren bli impad. Dock trasslades det till lite vid backa på höger sida då nässla hamnade på fel sida innan hon kom in rätt och kunde backa så där fick vi -3. Frestelsen bestod av väldigt lockande leksaker men de lät hon bli idag! 

Vi slutade på 94 poäng idag, fick ett minus till när hon nosade i honnören (ekipaget efter strulade bredvid oss så jag ville att hon skulle lägga ner hakan istället för att titta på dem och då passade hon på att nosa..) och jag är så nöjd med prestationen av henne. Känns som ett bra avslut på tävlingssäsongen i rallyn när vi efter hundcampus får ta tag i elitklass på WT och förhoppningsvis kämpa vidare på b-prov. 

Sen ett stort grattis till våra duktiga träningskompisar Zandra och Lystra som fick sin tredje 100-poängsrunda i mästarklass och därmed ligger på förstaplats på kvallistan till SM. Som de ligger i är de väl värda den platsen :)

1 kommentar:

Sara, Maya & Vimsa sa...

Hej! Hör av dig om du vill ha en flatte-dejt när du ändå är i byyn! ;) saraleppanen@gmail.com