måndag 10 december 2012

När livet inte är så lyxigt..

Slutar kl 17 på mitt flådiga jobb i huvudstaden. Nu när det kommit tre snöflingor under dagen har jag hållt koll lite på SJ´s app, och nejdå, inga förseningar på mitt spår inte. Är lite småsen så jag springer upp till perrongen och lord va kul det är att se att tåget är försenat 30 minuter DÅ! Speciellt då det var Nässlas första dag ensam i huset, men snälla Zandra åkte förbi och hämtade upp henne <3 nbsp="nbsp" p="p">

Tabellen uppdaterades var tionde minut och tillslut vågade jag mig på att springa och köpa mat (och lett me tell ya, du får inget gott för 70 spänn på tågstationen..) och vips ett helt liv senare hade det gått en timma och tåget kom. Nu sitter jag på tåget, som är svinkallt av någon anledning, och tänkte jobba. Men jag är slut. Klockan är 19:22 och jag har över en halvtimma innan jag är hemma. På tågstationen alltså. Därifrån ska jag gå till Zandra och hämta min lilla hund och därefter gå hem. Bilen är nämligen i en annan stad just nu. TUR att jag åtminstone tog på mig min varma jacka och halsduk idag, det brukar jag nämligen inte göra när jag ska flasha på jobbet. Saknar bara termobrallorna. 

Sen ska jag berätta en annan sak, vi kan inte laga mat hemma. Vi har en spis ja. Den har ett läge på plattorna - av eller svinmycket på. På ugnen har den massor av lägen, vet dock inte vilket läge vi får då ALLA markeringar på de tre knapparna är bortskavda. Känns inte värt att prova sig på någon uppvärmning i den va? Förhoppningsvis kommer den nya vi beställt i morgon. Men jag har ju världens bästa mamma som ringde och sa att hon gör ett gäng matlådor som vi kan hämta i morgon <3 nbsp="nbsp" p="p">

Och nu ringde Zandra, de hämtar mig på tågstationen! Fan va gött, livet är nog lyxigt ändå!! <3 nbsp="nbsp">

Inga kommentarer: