lördag 7 juli 2012

Tjockis!

Nässla har visst blivit en tjockis (igen) utan att jag lagt märke till det själv (har fullt sjå med min egen vikt) men när till och med ohundiga grannen lägger märke till det så är det dags att ta åt sig. Det har ju gått bara på någon vecka men det stämmer, då även en våg har visat på hela 30kg! Huh, antar att det är all nyinlärning till avancerad klass som ställer till det, kombinerat med värmen då inte hon följer med på våra långpromenader. I morgon börjar hon dock på sin diet, vilken jag tror hon kommer att uppskatta då det blir vom og hundemat, färskfoder med lax. Det är inte för att hon ska gå ner i vikt utan för att jag hoppas på att hennes hud och pälskvalitet ska bli bättre, i dagsläget är den katastrofal. Fäller året om och pälsen ser alldeles matt och död ut. Men förhoppningsvis kommer den dosen även att göra att vikten stabiliseras. Nu ska jag ladda upp med spannmålsfritt godis också, så jag inte sabbar det med att belöna med det jag försöker ta bort i fodret. Sen, om jag ser något resultat, kan jag sakta lägga till det som belöning tänkte jag. 

Inga kommentarer: