tisdag 10 juli 2012

Honnören

Igår hade vi banträning i Kungsör, en ganska enkel bana, men givetvis något nytt att träna på. Den här gången kände jag att hon var väldigt störningskänslig och jag har min aning om att så fort det kommer en frestelse på banan kommer hon att ha fruktansvärt svårt att hålla sig på höger sida.. Så det blir det nästa gång, och under veckan blir det fortsätta nöta högerhandling under promenaden. Märkte dock att när det var vänsterhandling (alltså helt vanligt fot) så tappade jag henne lite, men när hon kom in på höger var hon med.. Kan man ana en ojämnt fördelad belöning kanske? 

Det som gick över förväntan var iallafall honnören. Mycket lättare att göra ute i ringen och vi kom upp i 60 sekunder utan att det kändes som en risk att hon skulle byta ställning. Däremot dumpar jag nog hakan i backen på bekostnad av kroppshållningen, annars är risken att hon tittar upp, lägger ner hakan, tittar upp, lägger ner osv och inom rallyn har de en tendens att döma sånt för att hunden nosar. Då är det bättre hon glor på mig. 

Inga kommentarer: