lördag 24 september 2011

Jag är trött!

Åkte på att jobba ett nattpass som tidningsbud i natt, lite extra pengar är aldig fel men när man sitter där 4 på morgonen och är lite smått åksjuk (hur sjuttsingen kan man bli åksjuk när man själv kör bilen??) och trött efter två timmars sporadisk sömn då är man inte kaxig! Men, nu är det gjort och sömnen är något så när återställd även om jag aldrig känner mig riktigt kry dagen efter ett nattpass.

Igår åkte vi med hussen till Sumpan och tränade lite fot och stadga. Ett helt annat temperament hos Nässla vid vatten när husse var med. Det känns som att jag kommit fram till den här slutsatsen förr men ändå inte tagit åt mig av den.. Hmm.. lika lång inlärningskurva som Nässla vid fotgående vid vatten kanske? I vilket fall, det gick ju fortare än sist att få henne att koncentrera sig även om det inte var perfekt. Men det var trots allt närmare en månad sen sist vi tränade ordentligt bara på dessa moment med husse så jag är ändå nöjd, dessutom vid två tillfällen gick hon så där jätteföljsamt fotgående som hon har på rallyn. Söto. Sen är jag jättenöjd med att husse följer med och tränar i rejäl blåst och kyla, han går helst inte ut i dåligt väder. Snällt att ställa upp. Han fick avsluta med att själv skicka henne på två markeringar uppe på land innan vi kom till parkeringen. Det gick bra men Nässla tog båda gångerna ett litet kort ärevarv innan hon lämnade av och husse sa att han förstod varför jag blir så irriterad när hon gör så, han brukar alltid stå bredvid och säga åt mig att skärpa mig, att det är larviga saker jag blir arg på. Men nu vet han hur frustrerande det är ;-)

Inga kommentarer: