fredag 25 februari 2011

Jippie!

I går hade jag en toppendag, först jobbade jag halvdag vilket är perfekt. Dels kommer det in pengar men jag hinner ändå göra något efter jobbet (jag jobbar ofta i Katrineholm eller Sparreholm och om jag då jobbar 7-16 innebär det dagar från 6-17 med restid). Igår hade vi bestämt träff efter jobbet med två andra flattar för lite lek och träning. Jag fortsatte med den träningen jag beskrev sist här i bloggen fast med andra hundar som störning samt att någon annan fick kasta bollen över huvudet på oss. Först gjorde jag det två gånger med koppel för säkerhets skull och när hon inte provade springa iväg körde jag lös och det gick fin-finemang :) Sen körde vi fot och lite markering med fokus på att inte dra iväg/gå fot innan trots andra hundar bredvid och det gick också jättebra. Jag är nöjd med passet.
När jag kom hem hade jag fått paket vilket visade sig vara canis med boken jag beställde efter nyår, Clicker GunDog, så nu har jag att läsa! Skoj! Ska bara hitta tid till det..

Inga kommentarer: