onsdag 2 februari 2011

Filmer från dagens träning

Det har varit lite snålt på filmer nu tycker jag, men som jag skrev, det har varit snålt med träningen också för den delen.. Dessutom när jag väl tränar så tror jag att det var igår vi körde sist och det gick så bra, men det är det ju inte! Det var ju typ i början av November så varför i hela friden skulle jag tro att hon skulle glida fram och vara lika duktig som när vi slutade?! Aja, efter lite analyserande efter halva passet på en sten i skogen så insåg jag min dumhet och gjorde om och gjorde rätt.
Dagens pass gick ut på att jag skulle träna stadga på markering (kaninboll+bollkastare) och istället för att skicka på markering vända om och köra linjetag mot kanindummyn. Först var jag ju iallafall smart nog att göra en vanlig markering med henne i koppel och en tråkvanlig dummy. Det gick fint (man får vara glad för det lilla). Sen gick vi en sväng i skogsdungen och jag lade ner kaninen lite osynligt (trodde jag) och vi gick bort för att kasta bollen. Bollen lät hon bli men hon var nog rätt medveten om kaninen för vilken fart! När jag tänker efter gick ju det första skicket väldigt bra, problemet var ju att jag försökte hålla i filmkameran när jag höll på, vilket gick mindre bra. Okej, sen skulle vi göra om det men då tyckte hon tydligen att kanindummyn = externbelöning för stadga! Så när jag kastat bollen sa hon "jag satt kvar, japp jag är duktig, nu springer jag och hämtar min belöning". Gaaah! Där tänkte jag inte till och blev arg (men varför, det är ju just så jag har gjort, varför skulle hon göra skillnad på en kanin och en skål med mat, det är ju lika åtråvärt?). Gjorde om och fick det här istället, då gick det bättre. Sen skulle jag min idiot fortsätta (jag vet inte varför, ville väl ha tre bra i rad eller något?) vilket slutade med att hon blev slarvig och oengagerad och var inte så noga med hur hon bar kaninen eller om den skulle leva när den kom fram. Då la jag ner och tog en paus.
Efter lite eftertanke och genomgång av allt så tog vi det lite lugnare, tränade lite fot och avslutade med det här linjetaget. Långt och sansat.

Inga kommentarer: