måndag 10 maj 2010

Positiv dag

Idag har hittills varit en bra dag! Jag började med att lägga ett blodspår till Nässla, hälsa på hos Hundkojans hunddagis och sedan hämta vovven som fick gå spåret. Det var till 80% jättebra skulle jag säga, vilket jag är nöjd med :) Ibland fick hon lite bråttom och sprang fortare än vad nosen hängde med på, men jag tog henne åt sidan lite och varvade ner innan hon fick fortsätta.
Efter spåret var klart satte vi oss och myste lite i gräset tillsammans och tittade på skolbarnen som kastade freesbee.

Hunddagisets ägare Nancy är även hundmassör så jag passade på att boka en tid för massage till Nässla. Inte för att det är något fel på henne, men i förebyggande syfte. Hon är ju rätt stressad överlag just nu så det kan nog vara bra att känna så hon inte är spänd också.

Sen när jag kom hem så hade jag fått mail från en föreläsare/forskare inom miljögifter som tyckte mitt specialsök verkade jätteintressant och gärna träffades för att lära mig mer om gifter. Vem vet, nu kanske vi är närmare att få arbeta som specialsöksekipage :)

Nu blir det lite skola, sen telefonmöte.

Inga kommentarer: