tisdag 4 maj 2010

Låt djuren tala med dig

Det här är ju helt otroligt, nya vägar för kommunikation med våra djur. En tjej visar en häst något, en annan går fram till hästen och frågar vad det var för föremål hon visade upp, och hästen svarar genom att peka på det rätta alternativet tjejen gav på sin hand. Jag hade faktiskt en hund som gjorde så på kurs. Matte frågade vill du gå ut (visade ena handen) eller vill du ha mat (visade andra handen) och hunden puffade på den hand som representerade vad hunden ville göra. Hon kunde också fråga om matte var arg eller glad och hunden pekade då på den arga handen. Då kan man väl inte vara arg längre ;)

Det finns många filmer att se, jag valde en som är rätt tydlig eftersom jag egentligen inte har tid att titta på alla just nu då jag har stor tenta i morgon. Men jag vet att de kommer till Sverige i höst, ett måste!

Inga kommentarer: