onsdag 11 november 2009

Dagens pass

Nu när vi är inne i ett flyt så är det bara att passa på att träna. Åkte till skogen idag för att fortsätta med samma träning som vi gjort tidigare. Jag hade även med mig annan belöning, för att testa hur det skulle gå.

Började med en dubbelmarkering på fåglar, inga problem på någon av dem. Sedan gjorde jag ett linjetag där hon fick kaninen, inte heller några problem med att komma in med den. Sen kände jag mig faktiskt rätt nöjd med viltet och packade ner det igen. Planerar att ta med mig nästa gång jag åker till Jens och prova då, för att se hur hon agerar med konkurrens.

Sedan körde jag lite linjetag och dirigeringar. Linjetag upp i skogen utan synintryck samt dirigeringar samtidigt som jag tränar stadga. När jag vid ett tillfälle skickade iväg henne åt sidan kom jag på att jag kunde utnyttja vägen på samma sätt som jag gjorde med linjetag, dvs få henne att springa längre sträckor. Sagt och gjort:

Jag står ganska nära henne, men å andra sidan, det är typ fjärde gången vi tränar på detta, och nu ville jag bara se om jag kunde få henne att springa längre. En sak i taget!

Inga kommentarer: