torsdag 11 augusti 2022

Domaruppdrag på Storfors Hundklubb 2022-07-09

Bara ett par dagar efter Örebro var det dags för nästa uppdrag, det gjorde jag på vägen till Norge, när jag ändå åkt en timma eller två i den riktningen.. Jag började med att döma AKL, en rolig bana om jag får säga det själv. Lite test av hur man ligger till på höger sida, utan jättemånga stopp. 
Av de 11 som kom till start var det bara 3 som fick kvalificerande resultat (27%). Vann gjorde en blandis på 93 poäng, tvåa blev en flatt på 91 poäng och trea med 90 blev en amstaff. 

Efter en stund var det snart byte av bana (och område då de kör sin fkl i inhägnad) och då hade jag byggt denna ganska långa bana. Många hundar som hade lite besvärligt med miljön (tänker att det finns en anledning till att man också startar just i inhägnad, så det är ju naturligt), och av de 17 som kom till start var det 9 som fick kvalificerande resultat (52%)


 Vann gjorde en borderterrier på 99 poäng, tvåa var en finsk lapphund på 98 och trea på 97 var en sheltie. 


När tävlingen var slut for jag och Sirap vidare till grannlandet, hennes premiär där, men mer om den resan senare :D 

Inga kommentarer: