onsdag 1 juni 2022

Premiär i fortsättningsklassen

På sjunde dagen vilade vi aldrig.. Såklart inte, jag efteranmälde oss till fortsättningsklass i Västerås där det var dubbla starter. Tänkte att momenten kan vi tillräckligt bra för att hacka oss igenom det, vilket vi gjorde - men hur het hunden var hade jag kanske inte med i beräkningarna! Det var som att gå med en racerbil med gashäng genom hela banan! Hon noterade när vi klev över bandet och efter det blev det så otroligt ballt att det var lite svårt att hålla i sig. Den första banan hade klurigheten att det var snurr - hopp - frestelse, men det gick över förväntan. Andra banan hade utmaningen att det var ett hopphinder framför sitt, helt om vänster och den gick inte så illa det kunde gjort men ändå som förväntat.. 

Här kommer filmerna från våra rundor. Första fick vi 79 poäng och placerade oss på 9 plats, på andra jobbade vi oss upp men fick en dyr miss på hopphindret, där landade vi på 86 poäng och en 11 plats. Jag är nöjd med våra rundor och den glädjen hon har, men nästa gång jag ska ut och tävla måste jag träna lite mer seriöst inför, snodde även med mig lite banmarkering hem för just detta.. 


Inga kommentarer: