fredag 12 november 2021

Domaruppdrag på Väsby BK 2021-11-07 Avancerad Klass

Tiden flyger som vanligt och den här veckan har jag blivit däckad av förkylning och typ inget har blivit gjort känns det som. Men nu är orken åter och här kommer en rapport från förra helgens domaruppdrag, ett uppdrag jag tog när jag såg att de saknade en domare. Det blev min favoritklass avancerad, dock på otroligt litet utrymme så fick verkligen kompromissa. Hade hudiks bana som grund men det slutade med att jag fick göra om typ allt för att få plats. Dessutom väl på plats insåg jag att jag satt starten på fel sida utifrån det jag tänkt mig, så det blev ännu tokigare än jag tänkt mig.. Aja, det blev lite lättare för de tävlande tror jag och det var en ganska stor andel som fick kvalificerande resultat. 
Vann gjorde tre hundar på 99 poäng, en flat och två tollare. 55% av de 34 startande fick kvalificerande poäng, vilket är rätt högt för klassen. Nu är nästa planerade uppdrag ett inofficiellt KM i vår egen hundarena (fast en annan klubb). Så vila tänker ni, nej då, givetvis ska jag hålla utbildning för skrivare i distriktet om ett par veckor :D Att det ska vara så svårt att ta det lugnt!?
Domargåvan, en hink med frukt och godis - perfekt!

 

Inga kommentarer: